מתכוננים לאינתיפאדה הבאה: המפכ"ל החליט על אימון נרחב למלחמה בטרור בלוד

איתי גדסי No Comments on מתכוננים לאינתיפאדה הבאה: המפכ"ל החליט על אימון נרחב למלחמה בטרור בלוד

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ביקר בערב בלוד והחליט על אימון נרחב של כלל הכוחות בעיר למלחמה בטרור והפרות סדר. המפכ"ל הבהיר כי שוטרי לוד חייבים להיות ערוכים למעבר חד ומהיר בין שירותי משטרה קלאסיים ללחימה בטרור

המפכ"ל יעקב שבתאי צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע פרעות תשפ"א שמטלטלות עד עתה את הערים המעורבות ובפרט את העיר לוד, ועל ההיערכות לאינתיפאדה הבאה שתהיה בערים המעורבות כפי שהגדיר זאת המפכ"ל, הערב (שלישי) מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, ביקר בתחנת משטרת לוד, במסגרת הביקור קיבל המפכ"ל סקירה על פעילות התחנה ואף שוחח עם שוטרים.

המפכ"ל החליט על אימון מרוכז שיבצעו כל שוטרי תחנה לוד בנושא לחימה בטרור והתמודדות עם הפרות סדר. מדובר באימון שעד כה היה מיועד ללוחמי מג"ב ויס"מ וכעת יעברו אותו כל שוטרי התחנה. מדובר יהיה באימון ראשון מסוגו שאחרי תחנת לוד יתרחב לתחנות המשטרה בערים המעורבות.

במסגרת הביקור הוצגה למפכ"ל פעילות המשטרה בעיר והמאמצים הגדולים של מרחב שפלה ומחוז מרכז לשמירה על ביטחון התושבים ואף קיים המפכ"ל שיחה עם שוטרי התחנה.

מאז מבצע שומר החומות משקיעה משטרת ישראל כוחות ואמצעים רבים בעיר לוד. המשטרה משלבת פעילות רחבה לצד טכנולוגיות מתקדמות.

המפכ"ל התייחס לכך שמשטרת לוד הייתה בחזית הלחימה של משטרת ישראל באירועי הפרות הסדר במבצע "שומר החומות" ולכך ששוטרי לוד חייבים להיות ערוכים למעבר חד ומהיר בין שירותי משטרה קלאסיים ללחימה בטרור וטיפול בהפרות סדר ואירועי אלימות קיצוניים ועל כן ישנה חשיבות רבה באימון הייחודי אותו עתידים לעבור שוטרי התחנה.

בנוסף ביקש המפכ"ל לחזק את מערך מתנדבי המשטרה בעיר ולגייס תושבים בכדי לקחת חלק פעיל בשמירה על ביטחון האזרחים, מודל הקיים בערים רבות ברחבי הארץ.

המפכ"ל הורה על הוספת שני אופנועים משטרתיים למערך המשטרתי בעיר, מה שישפר את מהירות התגובה לאירועים.

"לא נהסס לפעול בעוצמה ובכוח אל מול כל מי שיסכן חיים ויפגע בשוטרים או אזרחים." אמר המפכ"ל.

בנוסף דיבר המפכ"ל על תהליכים ופעולות שהמשטרה צריכה לעשות אל מול הקהילות השונות בעיר וכבר בתקופה הקרובה יחלו מספר פרויקטים חברתיים משותפים של המשטרה עם כל הקהילות.

 



0 תגובות